گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

سرمایه گذاری برترین دانشگاههای جهان در آموزش رشته های آنلاین

شاخص ترین دانشگاههای جهان حرکت جدی به سوی توسعه آموزش آنلاین رشته های دانشگاهی را آغاز کرده اند.به گزارش خبرگزاری مهر، از زمانی که برای نخستین بار مقوله «رشته های آنلاین باز» یا همان MOOC مطرح شد، همگان شاهد توسعه کیفی و کمی سیستم آموزش عالی در گوشه و کنار جهان بوده اند. با تکیه بر این سیستم مدون، آموزش برای همگان قابل دسترس تر و در عین حال مقرون به صرفه تر از قبل شده است.

آموزش آنلاین رشته های دانشگاهی تا آنجا توسعه یافته که برخی کارشناسان از امکان برچیده شدن ساختار فیزیکی دانشگاهها خبر می دهند! با این حال برخی گزارشها حاکی از آن هستند که رشته های آنلاین باز در حفظ توجه و تمرکز دانشجویان چندان مؤثر نیستند.اما حتی انتشار این نوع گزارشها نیز موجب نشده که شاخص ترین دانشگاههای جهان نظیر دانشگاه هاروارد سرمایه گذاری کلانی در این عرصه انجام ندهند.

در این خصوص گفته می شود مقامات ارشد این دانشگاه بنا دارند تا سرمایه گذاری چشمگیر زمانی و مالی در زمینه توسعه رشته های آنلاین دانشگاهی انجام دهند.به تازگی دانشگاه هاروارد و MIT هر یک بالغ بر 30 میلیون دلار در زمینه توسعه رشته های آنلاین سرمایه گذاری کرده اند.البته گزارشهایی وجود دارد که نشان می دهد 95 درصد افرادی که در رشته های آنلاین رایگان دانشگاههای هاروارد و MIT ثبت نام می کنند مقطع تحصیلی خود را به اتمام نمی رسانند.برخی کارشناسان امور آموزشی معتقدند تنها ثبت نام در این نوع رشته ها برای دریافت آموزشهای لازم کافی نیست بلکه حضور در محیط دانشگاهی به ارتقای سطح یادگیری کمک زیادی می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد