گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

تاثیر منفی ناهنجاری‌های شنوایی در سیر تکامل تکلم

به گفته پزشکان ناهنجاری‌های شنوایی می‌تواند منجر به بروز اشکال در سیر تکامل تکلم و دیگر مراحل مهم رشد شود.

به گزارش (ایسنا) - منطقه مرکزی، به نقل از هلث‌دی، گرچه اغلب نوزادان تا قبل از سن یک سالگی حداقل یک بار دچار عفونت گوش می‌شوند اما، تشخیص این عفونت برای والدین دشوار است.

پزشکان معتقدند عفونت گوش معمولا در گوش میانی اتفاق می‌افتد و بی‌قراری و کشیدن گوش توسط نوزاد از علایم احتمالی عفونت گوش است.

به گفته دکتر اندرو هوتالینگ، متخصص بیماری‌های گوش کودکان در دانشگاه لویولا شیکاگو، تشخیص و درمان این عفونت در کودکان بسیار مهم است، زیرا در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند مشکلات دیگری را بوجود آورد.

ناهنجاری‌های شنوایی می‌تواند منجر به بروز اشکال در سیر تکامل تکلم و دیگر مراحل مهم رشد شود. عفونت گوش معمولا در گوش میانی اتفاق می‌افتد.

از نشانه‌های عفونت گوش در کودکان تب، بی‌قراری، بی‌خوابی و کشیدن گوش توسط کودک است.

به گفته این متخصص، آنتی‌بیوتیک‌ها تنها زمانی باید تجویز شوند که عفونت گوش بدون مصرف آنها از بین نمی‌رود. اگر تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌مورد انجام شود باعث تشدید مشکل خواهد شد.

برای آرامش کودک از استامینوفن‌های ضدالتهاب یا ایبوپروفن مخصوص کودکان می‌توان استفاده کرد اما، باید دوز این داروها توسط پزشک اطفال مشخص شده باشد.

در درمان‌های غیر دارویی هم می‌توان از کمپرس آب گرم یا حوله گرم، برای گرم کردن گوش خارجی استفاده کرد، اما باید دقت شود گرمای پارچه متعادل باشد که باعث قرمزی و سوختگی گوش نوزاد نشود.

اگر کودک در طول شش ماه سه مرتبه و در یک سال، چهار مرتبه به عفونت گوش مبتلا شد باید در گوش او لوله گوش قرار داده شود.

در طی یک جراحی کوچک با بی‌حسی که 15 دقیقه زمان می‌برد، لوله در داخل گوش کودک قرار داده می‌شود. این لوله به گردش هوای بهتر در داخل گوش کمک می‌کند و از ساخت و تجمع مواد ترشح شده در داخل گوش جلوگیری به عمل می‌آورد.

لوله در طول یک سال حدودا به مدت شش ماه در گوش می‌ماند و بعد از آن خود به خود از جای خود خارج می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد