گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

کم بودن احتمال ایست ناگهانی قلبی در ورزشکاران میانسال

مطالعات جدید نشان داده است، افراد میانسال به هنگام ورزش کمتر در معرض خطر ایست قلبی قرار دارند. ضمنا این افراد در صورت ایجاد مشکل بیشتر شانس برای نجات یافتن دارند.

به گزارش ایسنا، مدیر این تحقیقات می‌گوید: از آنجایی که رسانه‌ها توجه زیادی به مرگ ناگهانی ورزشکاران کردند و اخبار زیادی در رابطه با منتشر شد، ما می‌خواهیم که مر دم بدانند فواید ورزش بسیار زیاد است و مرگ ناگهانی احتمال کمتری دارد. حتی مردان میانسالی که حساس‌تر هستند نیز کمتر در معرض این خطر قرار دارند.

مرگ ناگهانی بر اثر ایست قلبی با حمله قلبی متفاوت است. حمله قلبی بر اثر کارکرد نادرست رگ‌های خونی و نرسیدن خون کافی بر ماهیچه‌های قلب اتفاق می‌افتد، در حالی که ایست قلبی و مرگ ناگهانی ورزشکاران بر اثر کم بودن فعالیت الکتریکی قلب اتفاق می‌افتد. این حادثه غالبا بدون هیچ نشانه قلبی اتفاق می‌افتد و منجر به مرگ می‌شود.

مردان ورزشکار هفت برابر بیشتر از زنان ورزشکار در معرض مرگ ناگهانی بر اثر ایست قلبی هستند. در ورزش احتمال این حادثه 23 درصد بیشتر است.

در این مطالعات 1247 فرد بین 35 تا 65 سال مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد بین سال‌های 2002 تا 2013 دچار ایست قلبی شده بودند، تنها پنج درصد این افراد بر اثر ورزش دچار ایست قلبی شده بودند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: احتمال زنده ماندن شخصی که دچار این حادثه می‌شود در ورزش بیشتر است، زیرا همیشه پزشکان یا همراهان در نزدیک محل حادثه وجود دارند که به فرد کمک کنند، این بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بیشتر افراد میانسال جای نگرانی برای ایست قلبی به هنگام ورزش نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد