گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

طب سنتی و فصل زمستان

متخصص طب سنتی در آستانه ورود به فصل زمستان توصیه کرد در این فصل بهتر است بیشتر غذاهایی با طبع گرم استفاده شود و میوه‌هایی با طبع سرد مثل هندوانه، خیار و نارنگی کمتر مصرف شود.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: افراد در فصل زمستان از مصرف موادغذایی دارای طبع سرد بهتر است پرهیز کنند و این موادغذایی را با یک ماده غذایی گرم مثل خرما مصرف کنند.

وی ادامه داد: مزاج فصل زمستان سرد و تر است بنابراین این فصل برای افرادی که مزاج صفرا دارند مناسب‌تر است ولی برای افراد با مزاج بلغمی و افراد مسن و پیر مناسب نیست .

این متخصص طب سنتی گفت: بروز بیماری‌هایی مانند زکام، انواع سرماخوردگی و ذات‌الریه در این فصل بیشتر است.

وی تصریح کرد: سیستم هضم بدن در فصل زمستان قوی‌تر است، به همین دلیل کله‌پاچه، حلیم و غذاهایی مانند فسنجان را در این فصل می‌توان بیشتر مصرف کرد،از طرفی طبع اینگونه غذاها هم گرم است.

حسینی افزود: مصرف غذاهای گوشتی و استفاده از ادویه‌ به دلیل اثر گرمایی در بدن مفید بوده و مانع از تولید رطوبت در بدن می‌شود.همچنین انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش در فصل زمستان مفید است، به همین دلیل ورزش‌هایی مانند پیاده روی و پرتحرک توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در این فصل بهتر است که مصرف میوه‌های سرد و مرطوب مثل هندوانه، خیار، نارنگی و... کم شود و بیشتر از میوه‌های گرم و میوه‌های خشک و خشکبار استفاده شود

حسینی تصریح کرد: افراد کهنسال در زمستان نیز بهتر است انجیر بیشتر بخورند چون ملین است.

وی گفت: همچنین استفاده از غذاهای گرمی بخش مثل کره، عسل، بادام و فندق به همراه غذاهای اصلی توصیه می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد