گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

راه‌های انتخاب مناسب‌ترین ورزش

هر فرد نسبت به شرایطی که دارد و محدودیت‌های فیزیکی‌اش می‌تواند ورزش مناسب خود را انتخاب کند. انتخاب نادرست ورزش و تکرار کردن مداوم یک برنامه ورزشی خاص بدن و ذهن را خسته می‌کند.

به گزارش ایسنا، خسته شدن از ورزش یک معضل برای افرادی است که ورزش منظم انجام می‌دهند. خسته شدن از ورزش باعث کنار گذاشتن آن بعد از یک مدت می‌شود و کم‌کم فرد به زندگی ساکن رو می‌آورد. راه مقابله با این مشکل انتخاب ورزشی است که بدن را به چالش بکشد و انگیزه ایجاد کند. باید دید که چه ورزشی مناسب بدن فردی خاص است. راه‌های زیر برای انتخاب ورزش کارساز هستند.

1- چه فعالیتی را دوست دارید؟

برای این که ورزش مناسب خود را پیدا کنید باید فعالیت‌های مختلفی که از آنها لذت می برید را در نظر بگیرید. لذت بردن از ورزش بسیار مهم است.

2- به هزینه ورزش توجه داشته باشید

می‌توان به صورت ماهانه یا سالانه در باشگاه‌ها ثبت‌نام کرد. ابتدا مدت کوتاهی ورزش را امتحان کنید و بعد برای آن هزینه کنید. می‌توانید از فضای بیرون نیز برای ورزش کردن استفاده کنید. اگر در محل زندگی شما هوای تازه وجود دارد و به فضای سبز دسترسی دارید، پیاده روی و دوچرخه‌سواری در فضای بیرونی برای شما مناسب است.

3- تحقیق کنید

خانواده و دوستان بهترین منابع برای انتخاب یک ورزش جدید هستند. می‌توانید در فضای مجازی نیز از تجربیات دیگران استفاده کنید. بهتر است درباره ورزش مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید و ببینید با شرایط شما همخوانی دارد یا خیر.

4- به صورت آزمایشی در کلاس‌ها شرکت کنید

یک جلسه به صورت آزمایشی در کلاس ورزش شرکت کنید و مطمئن شوید که ورزش مورد نظر مناسب شماست.

5- در برنامه ورزشی خود تنوع‌ ایجاد کنید

انجام یک برنامه همیشگی باعث خستگی می‌شود. بدن را همیشه در بهترین شرایط نگه دارید. بدن به یک حرکت عادت می‌کند بعد از مدتی کار‌ آنچنانی بر روی آن انجام نمی‌شود. حرکات ورزشی باید تنوع داشته باشد. اگر هدف شما رسیدن به شرایط فیزیکی خیلی خوب است یافتن تمرین‌های بهتر بسیار مهم است. همیشه آماده باشید تا تمرین‌های جدید که تا به حال انجام نداده‌اید را تجربه کنید. ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد