گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

میزبانی ایران درخطر؟

پیش فدراسیون والیبال از کسب میزبانی ایران درسه رویداد بین المللی مهم خبر داد. طبق این خبر قرار شد تا میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، قهرمانی آسیا و جام باشگاه های آسیا به ایران برسد.

اما چندی بعد فدراسیون جهانی والیبال در اقدامی عجیب با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون ایران اعلام کرد که مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در آرژانتین برگزار خواهد شد. موضوعی که با اعتراض مسئولان ایرانی همراه بود و آنها FIVB را به اعمال فشارهای سیاسی از طریق ورزش به ایران متهم کردند.حالا منابع آگاه از بررسی مجدد موضوع میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در کنفدراسیون والیبال قاره کهن خبر می دهند. این در حالی است که پیش از این، برگزاری رقابت های والیبال قهرمانی آسیا 2015 در تهران قطعی شده بود.

قهرمان این مسابقات سهمیه المپیک را دریافت می کند.

به همین دلیل مسئولان فدراسیون ایران تاکید زیادی روی گرفتن این میزبانی دارند.سخنگوی فدراسیون جهانی پیش از این اعلام کرده بود که حل شدن موضوع ورود بانوان به سالن های والیبال ایران پیش شرط اعطای میزبانی های بعدی به ایران خواهد بود.اما حالا باید دید که کنفدراسیون والیبال آسیا هم به تبعیت از فدراسیون جهانی دراعطای میزبانی به ایران تجدیدنظرمی کند وآیا بازهم شاهد اعمال فشارهای سیاسی لابی های خارجی به والیبال ایران خواهیم بود.محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال تا دو هفته آینده باید در جلسه کنفدراسیون والیبال آسیا در کشور چین شرکت کند. اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر در این نشست بررسی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد