گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

رابطه استفاده زیاد از تلفن همراه و سرطان مغز

پژوهش های محققان کلینیک مایو در آمریکا نشان می دهد که احتمال ابتلا به سرطان مغز در افرادی که به طور افراطی از موبایل استفاده می کنند زیاد است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، در این تحقیقات، بیشتر افرادی مورد بررسی قرار گرفته اند که برای سال ها (بیش از 25 سال) از تلفن همراه استفاده کرده اند و نتایج نشان می دهد که احتمال ابتلای این افراد به گلیوما (glioma)، مرگبارترین نوع سرطان مغز، سه برابر بیشتر از افرادیست که از این وسیله استفاده نمی کنند. در این گزارش آمده است که استفاده از تلفن بی سیم نیز بسیار خطرناک است و افراد باید در نحوه استفاده از آن دقت داشته باشند.متخصصان به افراد توصیه می کنند که هنگام استفاده از تلفن همراه، حتما از بلندگوی تلفن یا هندزفری استفاده کنند.

در سال 2011 میلادی، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان که یک آژانس تخصصی سرطان واقع در لیون فرانسه و وابسته به سازمان بهداشت جهانی است، موبایل و تلفن های بی سیم را در گروه عوامل سرطان زا طبقه بندی کرد.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان در مورد استفاده از تلفن همراه هشدار داد و گفت که انرژی فرکانس های رادیویی ناشی از تلفن همراه توسط بدن انسان جذب می شود که سرطان زاست.

در سال 2012 میلادی، یک تاجر 60 ساله ایتالیایی در ناحیه ای از سر که هنگام مکالمه موبایل روی آن قرار می گیرد، به تومور مبتلا شد و تحقیقات نشان داد که این فرد روزانه حدود 6 ساعت از تلفن همراه خود به مدت 12 سال استفاده کرده است. تحقیقات در مورد این مرد، ارتباط مستقیم تلفن همراه و سرطان را تایید کرد.تحریک واکنش های آلرژیک و ناباروری مردان از دیگر معایب استفاده از تلفن همراه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد