گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جمعیت رو به افزایش سالمندان

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که داشتن عمر زیاد ژنتیکی نیست و اگر پدر و مادری عمر زیادی را تجربه کنند الزاما فرزندانشان نیز به این سرنوشت مبتلا نخواهند شد.به گزارش مهر، مطالعات جدید محققان دانشگاه استنفورد امریکا نشان می‌دهد که طول عمر را نمی توان در ژن ها جستجو کرد. آیا شخصی که عمر زیادی را تجربه کرده، فرزندانش نیز همان اندازه یا بیشتر عمر خواهند کرد؟ با توجه به مطالعات انجام شده و بررسی ژنوم اشخاصی که صد سال عمر کرده بودند باید گفت پاسخ این سوال منفی است.

در این مطالعه، محققان توالی دی ان ای، 17 شخصی که بیش از صد سال سن داشتند را مورد بررسی قرار دادند تا در آنها ژن متفاوتی را بیابند اما هیچ گونه تغییر ژنتیکی خاص و منحصر به فردی در توالی ژن ها دیده نشد و ژن ها کاملا طبیعی و نرمال به نظر می رسیدند. یکی از محققانی که در این مطالعه حضور داشت، می گوید:" در این بررسی کوچک، ما هیچ تغییر ژنتیکی را مشاهده نکردیم."

محققان برای کشف دلیل طول عمر برخی از اشخاص نسبت به سایرین تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده اند و این تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت. اما این تحقیقات در حالی انجام می شوند که بررسی ها از روند منفی رشد جمعیت در تمامی کشورها حکایت داشته و اکثریت کشورها در حال پیر شدن هستند.

بنا به آمار منتشر شده از سال 2000 تا سال 2050 میلادی، آمار جمعیت بالای شصت سال در دنیا از 11 درصد به 22 درصد افزایش خواهد یافت. این موضوع در حالی است که افراد بالای 85 سال نیز آمار قابل توجهی را به خود اختصاص خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد