گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

Google Fit برنامه جدید گوگل برای سلامت و تندرستی

هیچ نیازی نیست که بازگو کنیم! همه ما میدانیم که عملا ورزش کردن برای بسیاری از ما کاری دشوار است و هر چقدر در طول روز کارهای متفرقه انجام دهیم، باز هم برای ورزش کردن وقت نداریم! اما برای داشتن یک بدن سالم و روی فرم، ورزش به شکل Fitness یکی از ضروریات زندگی است. حال گوگل در این مهم هم پا گذاشته است.

App های فراوانی برای سلامت و رصد ورزش کاربران وجود دارد که بسیاری از مشکل کاربران را برای داشتن یک برنامه منسجم و قابل پیگیری برای ورزش آسان میسازد. APP های جدید اپل و مایکروسافت در این میان از بهترین ابزارهایی است که هر کدام از این شرکت ها برای کاربران خود طراحی کرده اند و حال گوگل نیز در این مسیر قدم گذاشته است.

حال قادر هستید با استفاده از App این شرکت برای Fitness و یا ورود به وب سایت آن برنامه ورزشی خود را پی بگیرید:

با APP و وب سایت گوگل برای Fitness آشنا شوید

برای شروع به کار باید APP مورد نظر با نام Google Fit را از Play Store گوگل در اینجا یا از لینک پایان مطلب دانلود کرده و بر روی گوشی اندروید خود نصب کنید. البته این ابزار شما را محدود به استفاده از روی گوشی نمیکند بلکه همچنین میتوانید از طریق وب سایت این ابزار در اینجا از مزایای آن بهرمند شوید.

این App نیاز به دسترسی به موقعیت جغرافیایی و تاریخچه فعالیت های شما دارد. بعد از نصب این ابزار بر روی گوشی خود این ابزار از حسگرها برای رصد فعالیت های شما و میزان انرژی مصرف شده استفاده میکند. این ابزار همچنین هدف گذاری شما برای رسیدن به وزن دلخواه را نیز رصد میکند:

با APP و وب سایت گوگل برای Fitness آشنا شوید

گوگل ابتدا با یک هدف گذاری پیش فرض کار را شروع میکند: یک ساعت فعالیت روزانه با ده هزار قدم پیاده روی در طول روز. البته شما خود قادر به این هستید که این هدف گذاری را تغییر دهید. این کار از طریق تنظیمات این ابزار قابل انجام است.

همچنین قادر به افزودن Activity های جدید همچون دوچرخه سواری به این ابزار هستید و بهترین نکته در خصوص این ابزار این است که با سایر برنامه های Fitness قابل همگام سازی یا Sync است. در نهایت این ابزار میتواند یک نمودار از مجموع فعالیت های شما برای ارزیابی وضعیت کلی، به شما ارائه دهد:

با APP و وب سایت گوگل برای Fitness آشنا شوید

هرچند ورود گوگل به حوزه سلامت و اهمیت به فعالیت های ورزشی کاربران خود نکته ای حائز اهمیت است، اما نگاهی کلی به این ابزار و هدف آن نشان میدهد که گوگل دستپاچه و با عجله پای در این حوزه گذاشته است. این ابزار از امکانات اصلی برخوردار است اما در مقایسه با ابزارهای دیگر همچون برنامه Health & Fitness مایکروسافت هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد