گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

بازسازی فرآیند ابتلای مغز به آلزایمر در آزمایشگاه

محققان آمریکایی برای نخستین‌بار موفق به تکرار زنجیره‌ای از رویدادها در محیط آزمایشگاه شدند که منجر به توسعه بیماری آلزایمر می‌شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسوب پلاک‌های بتا آمیلوئید در مغز، نخستین گام در شروع بیماری آلزایمر محسوب می‌شود.

محققان بیمارستان مرکزی ماساچوست در بوستون موفق به ارائه یک سیستم سه‌بعدی مبتنی بر ژل برای تکرار فرآیندهای شده‌اند که به توسعه بیماری آلزایمر منجر می‌شود؛ در این مطالعه، محققان موفق به شناسایی نقش حیاتی آنزیمی شدند که می‌تواند بعنوان یک هدف درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

محققان از سیستم سه‌بعدی برای رشد سلول‌های بنیادی طبیعی حامل تنوع در دو ژن پروتئین‌ پیش‌ساز آمیلوئید و presenilin1 موسوم به سلول‌های FAD استفاده کردند.

پس از شش هفته، سلول‌های تنوع FAD با افزایش نوع معمولی بتا آمیلوئید و نوع سمی مرتبط با آلزایمر مواجه شدند.

این سلول‌ها حاوی کلاف‌های نوروفیبریلاتوری هستند که سلول عصبی را مسدود کرده و منجر به مرگ سلولی می‌شوند؛ این فرآیند برای شکل‌گیری پلاک‌های آمیلوئید ضروری است.

به گفته محققان، این سیستم جدید برای سایر بیماری‌های تخریب‌کننده سیستم عصبی نیز قابل تعمیم است و می‌تواند انقلابی در روش‌های درمانی، کشف داروهای جدید و کاهش هزینه‌های درمانی ایجاد کند.ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد