گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نتایج یک تحقیق: سکته مغزی بر قضاوت افراد تأثیر می‌گذارد

پژوهش صورت گرفته توسط محققان آرژانتینی نشان می‌دهد بروز سکته در منطقه پیشانی مغز، شیوه تفکر فرد در خصوص خطاها و نیات سایرین را دستخوش تغییر می‌کند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان موسسه عصب‌شناسی شناختی در بوینس‌آیرس در تحقیقات خود دریافتند، بیمارانی که سکته منطقه پیشانی مغز آنها را تحت تأثیر قرار دهد، تأکید بیشتری بر نتیجه یک وضعیت داشته و کمتر بر نیات فرد تمرکز می‌کنند.

در این مطالعه نحوه قضاوت هشت بیمار دچار سکته در منطقه پیشانی مغز با 19 بیمار مبتلا به زوال عقل فرانتوتمپورال (FTD) و تعداد مساوی گروه کنترل (افراد سالم) مقایسه شد.

هیچکدام از شرکت کنندگان در این مطالعه از سایر اختلالات روانی، بیماری‌های عصبی یا آسیب مغزی رنج نمی‌بردند.

چهار گزینه برای تمامی شرکت کنندگان در نظر گرفته شد که شامل بدون آسیب واقعی، آسیب تصادفی، تلاش نافرجام برای آسیب و تلاش موفق برای آسیب بود؛ برای هر دو گروه بیمار دچار سکته مغزی یا FTD گزینه آسیب در نظر گرفته شد.

«آگوستین ایبانز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: بیماران دچار زوال عقل فرانتوتمپورال رفتاری (bvFTD) و بیماران دچار سکته مغزی در منطقه پیشانی با اختلالات قضاوت اخلاقی مواجه هستند و عملکرد هر دو گروه بیمار، تکیه بیش از حد بر نتیجه به جای ادغام هدف و نتیجه در مجموع است. ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد