گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

مشورت؛ کلید موفقیت در زندگی

می دانیم که همه جوانان برای رسیدن به موفقیت، به طور خستگی ناپذیری تلاش می کنند؛ اما اغلب به آنچه که در آرزویش هستند، دست نمی یابند. آیا مسیر را اشتباه انتخاب کرده اند؟ هدف و مقصود مشخص و روشنی نداشته اند؟ و آیا به توانایی ها و امکانات خود بی توجه بوده اند؟ شاید همه این ها در عدم موفقیت جوانان تأثیر داشته باشد؛ ولی یکی از عواملی که بیشترِ شکست ها و ناکامی ها از آن ناشی می شود؛ «خودمحوری» و «مشورت نکردن با دیگران» در مسائل مهم زندگی است.

انسان در همه دوره های زندگی خود، وقتی با مشکل مواجه می شود یا بر سر دو راهی قرار می گیرد، سخت به یاری دیگران نیازمند است. بدون استفاده از تجربه های دیگران، طی کردن مسیر زندگی، سخت و دشوار است. مشورت کردن، انسان را از تصمیم گیری اشتباه باز داشته و به طریق صواب هدایت می کند. پیامبر اکرم می فرماید:«هیچ کس نیست که با دیگری مشورت کند، مگر اینکه به راه درست و مطلوب هدایت می شود.»

به گزارش آفرینش وبه نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، دکتر ابراهیمی مقدم، متخصص روان شناسی و استاد دانشگاه در برنامه «سلام جوانی» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به ضرورت مشاوره گفت: در دوره زمانه ای زندگی می کنیم که علوم خیلی تخصصی شده اند و کسی نمی تواند این را مطرح کند که در حد یک علم خاص سرآمد است؛ که بتواند ادعا کند که در زمینه های مختلف، نیاز به مشورت کردن ندارد.

وی در ادامه به ویژگی انسان های موفق اشاره کرد و افزود: انسان‌های موفق کسانی هستند که در تمامی مسائل زندگی شان از مشاوران، مشورت می‌گیرند. به عنوان مثال اگر شما در زمینه پزشکی مشکلی برایتان اتفاق بیفتد، از پزشک مربوطه مشورت می گیرد؛ چرا که در غیر این صورت با زیان های جبران ناپذیری مواجه می شوید. همچنین در مسائل روانی، خانوادگی، تربیتی و ... نیز اگر مشورت با افراد متخصص صورت نگیرد، افراد در آینده تاوان سنگینی، پرداخت خواهند کرد.ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد