گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

اطلاعات عمومی رشته تریال

تریال مسابقه ای است که درآن ورزشکاران در یک مسیربسته که شامل بخش های مشخص شده است با کمترین تعداد خطا از آنها عبور کند .





به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ؛ زمان مسابقه که باید همه موانع آن طی شود حداکثر 2 دقیقه و 30 ثانیه زمان برای عبور از یک قسمت است که کمیته داوری می توانند براساس سختی هرمرحله ، این زمان راتغییردهد .


اجزاء بخشهای مصنوعی و طبیعی نباید در بخش به صورت مرکب وجود داشته باشند . هربخش شامل حداکثر 3 مانع اصلی ودشوار می تواند باشد که طبیعی و یا مصنوعی است . مثل سنگ - آب - شن - مانع - سرازیری ( شیب ) تنه درخت ، الوارهای بتنی و...

هربخش باید دارای محل خروج و ورود باشد وخطوط شروع وپایان به وسیله پنل ها (به صورت شروع وپایان علامت گذاری شود) در محل شروع تعداد بخش ها بایستی ذکرشده باشد (مثال استارت 1)


هیچ شخصی دیگری نمیتواند دخالت یا کمکی به شرکت کنندگان در مسابقه بکند.

حضور کلیه شرکت کنندگان در جلسه فنی اجباری است . روش شروع ، زمان شروع ، تعداد بخش ها وترتیب آن ها ، تعداد راندها وکل زمان ( دوره ) مسابقه وهرپیشنهاد اصلاحی در رابطه با قوانین تدوین شده در جلسه اعلام می شود .

نماینده فنی مسابقات میتواند بجای برگزاری این جلسه ، نحوه برگزاری مسابقه را نمایش داده یا بصورت کتبی ارائه کند.

مسابقات در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار میشود و مسابقات تریال با دو نوع دوچرخه برگزار می شود .

دوچرخه تریال 20

دوچرخه کوهستان 26

اندازه چرخ های 20 در گروه دوچرخه سواری 20 و اندازه دوچرخه های 26 فقط در گروه دوچرخه سواری کوهستان 26 مجاز است . از فرمانهای که خم دارند نمی شود استفاده کرد . تایرها نباید با زنجیر، طناب یا دیگرتجهیزات بسته شوند.( استفاده از بند فیکس جهت بستن پا مجاز نمی باشد )

رقابت های بین اللملی با رعایت موارد زیست محیطی درمناطق باز یا درسالن ها ( رقابتهای داخلی ) صورت می گیرد.

استفاده از تجهیزات غیر مطمئن طبق نظر کمیته داوری که مغایر با قوانین خاص باشند ممنوع است . همچنین استفاده از کلاه در طول رقابت ها ودر طول تمرین و طی کردن مسیر، میان بخش های مختلف اجباری است محافظ واستفاده از گارد برای فک و چانه پایین توصیه شده است